zamknij

Ta strona używa cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

 

homeemail blogw sieci

Dodaj do ulubionych

wtorek 28.03.2017

Jesteś na:HOMEŚRODOWISKOOchrona przyrody

Pogoda

Zainstaluj Flash Player aby zobaczyć pogodę.

Get Adobe Flash player

Targi, wystawy, szkolenia

Jak mówić o zmianie klimatu, by dotrzeć do ludzi
2017-01-31

27 stycznia w ramach projektu „Energia odNowa” został opublikowany „Raport o docieraniu z przekazem do grupy docelowej”. Odpowiada on na pytanie jak promować politykę prośrodowiskową i energetykę odnawialną w Polsce, tak aby motywować ludzi do działania.
 

 

Przekonanie ludzi, aby zaangażowali się w działalność prośrodowiskową nie jest łatwym zadaniem. Już samo ograniczenie negatywnie wpływających na środowisko zachowań jest sporym sukcesem. Dokument stworzony przez dr Adriana Wójcika i prof Katarzynę Byrkę przedstawia obecny stan świadomości Polaków, ich postaw i poglądów zarówno wobec technologii wytwarzania energii jak i polityki klimatycznej.

„Przekazujemy Państwu informator o tym, jak skutecznie komunikować informacje z zakresu ekologii i polityki środowiskowej. Jest on skierowany do urzędników i działaczy społecznych zajmujących się ekologią, naukowców, czy w końcu zwykłych ludzi, którzy troszczą się o przyrodę.” – mówi dr Adrian Wójcik, psycholog społeczny, zaangażowany w projekt „Energia odNowa”„Bazując na najnowszych badaniach prowadzonych w Polsce i na arenie międzynarodowej, chcieliśmy przybliżyć, dlaczego ludzie angażują się lub nie w działania proekologiczne.”

Niestety nawet dobrze przygotowane kampanie społeczne mogą okazać się nieskuteczne i nie przynosić satysfakcjonujących efektów. Mimo dobrze zdefiniowanych problemów środowiskowych, ciężko jest dotrzeć z przekazem do odbiorców, dlatego tak ważny okazuje się sposób komunikacji.
 
Z raportu wynika, że Polacy pozytywnie odbierają OZE oraz widzą w odnawialnej energii przyszłość energetyczną naszego kraju. Zdecydowanie inną opinię wyrażają na temat konwencjonalnych źródeł energii. Ich zdaniem gaz, ropa naftowa, a przede wszystkim węgiel nie powinny stanowić fundamentu polskiej energetyki. W związku z tym nie należy koncentrować przyszłych działań komunikacyjnych na zmianie i tak już pozytywnego wizerunku OZE.

Dynamiczna zmiana klimatu jest obecnie jednym z największych problemów ekologicznych, stanowiącym duże wyzwanie dla ludzkości. Mimo wielu dowodów potwierdzających występowanie zmiany klimatu, aż ¼ Polaków nie jest w pełni przekonana o zachodzeniu tego zjawiska. Co więcej, aż 42% uważa, że problem zmiany klimatu jest, wykorzystywany przede wszystkim do uzyskania korzyści materialnych przez wielki biznes. Warto więc skupić się między innymi na pokazaniu lokalnych korzyści płynących z wdrażania polityki klimatycznej.

„Dzisiejszy kryzys ekologiczny może zostać rozwiązany tylko poprzez wspólne działanie. Mamy nadzieję, że nasz informator będzie wsparciem przy motywowaniu ludzi do działań prośrodowiskowych.”- dodaje Adrian Wójcik.

Kampania prowadzona przy projekcie „Energia odNowa” będzie skierowana na zmianę postaw ludzi, tak aby zwiększyć częstość zachowań proekologicznych. Na środowisko przyrodnicze wpływa przede wszystkim postępowanie społeczeństwa, a nie to co ludzie myślą.

 

Redakcja EkoNews, fot.:flickr / Chrishna
Źródło: WWF

powrót

Podyskutuj na forum   Wydrukuj Do góry strony

Twój komentarz

KOMENTARZ:

PODPIS:

Twój komentarz zostanie wyemitowany po zatwierdzeniu jego treści przez moderatora.
Redakcja nie odpowiada za treść komentarzy.

Komentarze

∼gość [2017-03-26 14:26:11]